Frågor och svar

Returer

Hur gör jag en retur/reklamation
Under rubriken Material finns aktuell Reklamationspolicy med tillhörande Retursedel. För att en retur ska kunna hanteras, måste alla uppgifter vara ifyllda på retursedeln. Felaktiga produkter skickas med ifylld Retursedel till adressen som står på blanketten.

Vid vilka tillfällen kan jag göra en reklamation på en produkt
Om en produkts sammansättning är felaktig dvs att den har dålig lukt, skiktar sig, är grynig eller liknande ska du givetvis reklamera den. Ett krav är dock att minst 75% av innehållet är kvar. Om pumpen på förpackningen inte fungerar godkänner vi självklart även om det är mindre än så kvar av produkten. Tomma förpackningar och uppklippta förpackningar godkänns ej. Observera att flera produkter har ett restinnehåll som är ett överskott tex Age Reverse Day Repair och Night Lift där inte allt pumpas ut. Om din kund har fått en allergisk reaktion eller hudirritation vill vi att du i första hand rådgör med din säljrepresentant så får hon eller han avgöra om en produkt ska reklameras.

Hur fungerar en produktreklamation
Vid produktreklamation ska salongsansvarig fylla i vår reklamationsblankett/retursedel och skicka tillbaka produkten till oss till adressen: HBS Nordic AB, Att. Reklamation, Modemgatan 4, 235 39 Vellinge. Vi står för portot för försändelser som görs via Posten. Du hittar reklamationsblanketten/retursedeln under ”Dokument” på Material-sidan. Felaktiga produkter kommer att ersättas med kreditfaktura. Om vår utredning visar att produkten inte är felaktig kommer den att returneras till salongen.


Frakt

Vad är den normala leveranstiden
Leveranstiden är normalt 1-2 vardagar efter beställning. Leveranstiden kan variera något beroende på ort. Vi anlitar PostNord som levererar senast kl 16 dagen efter att vi skickar det. Om mottagare ej finns på plats vid leverans, lämnas ett meddelande om att försändelsen finns på närmaste uthämtningsställe.

Hur kan jag enkelt få veta om min beställning har skickats
När en beställning har skickats går ett automatiskt leveransbesked iväg per mail.

Kan jag avbeställa en order
Om du vill radera/ändra en genomförd beställning måste du snarast kontakta orderavdelningen, telefon 040 - 30 31 32 (öppettider vardagar kl 8.30 - 17.00).


Produkter

Vilka rabatter finns
På order överstigande 10 000 kr (ex moms) avseende försäljningsprodukter ges 10 % rabatt och varorna sänds fraktfritt. Priserna som anges är alltid exklusive moms.

Fakturor

Vad gör jag om jag får information om att jag har en obetald faktura
Vid obetald faktura kan e-beställning ej genomföras. Om det är oklart vilken faktura som avses, kan du se alla dina fakturor under rubriken Fakturahistorik. De obetalda fakturorna är markerade och alla fakturor går att hämta som en PDF-fil. Först när fakturan är betald och pengarna har kommit till oss går det att e-beställa.